eSport

eSport-efterskole til begyndere og øvede

Vi favner og udfordrer eSport på Frøslev Efterskole, fordi det er en ungdomskultur, der er kommet for at blive. Glem alt om begrebet ”at spille computer”, for gaming og eSport rummer et potentiale for holdånd og sociale fællesskaber, der sagtens kan sammenlignes med alle andre typer sport.

Derfor er eleverne på eSport-linjen også en naturlig del af efterskolens øvrige, kreative miljøer og vi sørger for at skabe en sund balance mellem gaming og personlige relationer.

Åben for både øvede og nybegyndere

Vi satser særligt på Counter-Strike Global Offensive (CS:GO) og League of Legends (LoL), men elever med andre eSport-præferencer vil også kunne udfolde sig på vores eSport-efterskole.

Vores eSport-linje er på flere forskellige niveauer, så vi kan altid lave et hold, hvor du passer ind i fællesskabet. Vi tager eSport seriøst – uanset dit niveau.

Seriøs og målrettet undervisning

Linjefaget eSport & gaming består af en række elementer, som gør dig og dit hold til bedre spillere. Udover træning i forskellige spil samt teorien bag, arbejder vi med teambuilding og kommunikation, fysisk træning, sund kost. Du får nogle færdigheder, som kan bruges i mange andre sammenhænge – ikke bare in-game.

Medbring din egen PC

Ligesom en guitarist har brug for sin egen guitar, skal en eSport-udøver naturligvis også have sin egen PC. Derfor er det en vigtig forudsætning på eSport-linjen, at eleverne har deres egen computer med. En stationær computer vil blive placeret i eSport-lokalet, men du må også gerne medbringe din egen bærbare gaming-PC.

Talentudvikling

Vi vil meget gerne være væksthus for nye talenter af eSport-udøvere, så du vil altid blive udfordret på din kunnen. For eSport er ikke så meget anderledes end andre typer sport: Det kræver masser af træning og disciplin at komme op blandt de bedste.

Turneringerne inden for eSport er store, og de bliver kun større. eSport er i en voldsom udvikling, og hvis du ønsker at komme med, kan du få mulighed for at tage dine første skridt her!

Vi har skabt et fedt miljø omkring vores eSport-lokale, hvor gamerstole, LED-lys og hurtigt internet skaber de helt rette forudsætninger for at være en førende gamer-efterskole.

Her kan du udvikle dine færdigheder, ligesom du naturligvis modtager undervisning i basal viden om en PCs opbygning.

Systemkrav til eSport-computer

Processor

Min. 5. – 8. generations i5 eller i7

Ram

Mindst 8 GB

Grafikkort

Det skal være et dedikeret grafikkort med egen hukommelse, som ikke påvirker computerens RAM. Kortet skal minimum have 2 GB dedikeret grafik-RAM. Som minimum bør det være et 900-serie grafikkort.

Harddisk

Dette har ikke nogen betydning for din spilleoplevelse, men det kan stadig være rart at have meget plads til ens spil og dokumenter.

Skærm

Det er vigtigt med en god skærm til eSport. Her anbefales 144hz og minimum 24″.

Besøg os

Det er en stor beslutning at tage på efterskole, og der er rigtig mange at vælge imellem. Derfor er det vigtigt, at du får besøgt alle de efterskoler med e-sport, du kunne overveje at gå på.

På et besøg kan du få be- eller afkræftet, om skolen er noget for dig. På et besøg kan du se på de fysiske rammer, men du kan også tale med både lærere og elever om hverdagen på skolen. Det kan forhåbentlig give dig en god mavefornemmelse, så du kan vælge den efterskole, der passer til dig.

Hvad er eSport-linjen?
Hør når eleverne fortæller