Content creator

3, 2, 1. Action!

Alle kan være content creators – også dig

Hvis du gerne vil arbejde med visuel kommunikation, digital indholdsproduktion eller måske som social media influencer eller TikTok creator, kan du kickstarte karrieren på vores content creator-linje.

På content creator-linjen lærer du, hvordan du kan få dine budskaber ud gennem videoindhold til sociale medier og andre platforme, du får en forståelse for de forskellige medier og hvad, der fungerer bedst hvor, du lærer om forskellige teknikker, du lærer, hvordan du visuelt skaber flot indhold og meget, meget mere.

Fordyb dig i klassisk filmproduktion

På content creator-linjen kommer du også til at lære om klassisk filmproduktion – alt lige fra dokumentarer og reklamer til korte film. Du kommer til at arbejde hands-on med det professionelle redigeringsprogram, Premiere Pro og VMix, og hands-on med lyssætning, optagelsesteknik, TV-produktion, digital billedbehandling og green screens. Du kommer altså hele vejen rundt om alt, hvad filmbranchen indeholder.

Så elsker du film, fede scener og god underlægningsmusik? Så kan du på content creator-linjen få mulighed for at fordybe dig i lige netop dét – både med dybdegående teori og hands-on arbejde.

“Man skal vælge netop denne linje, fordi vi har det godt sammen, og vi laver en masse forskellige ting, og så har vi det bedste fællesskab”

Samarbejde på tværs af alle kreative fag

Alle kreative linjer, content creator, musik, dans, lys & lyd og teater & skuespil, arbejder sammen om blandt andet:

• At lave professionelle film
  • At skabe visuelt indhold til diverse platforme og sociale medier
  • At producere film og videoindhold fra skolens musical, forestillinger, shows og afslutningsfilm
  • At arbejde med kamera, fotografere og bruge photoshop
  • At bruge professionelt udstyr til lyd og lys
  • At udvikle kreative historier og lave storyboards
  • At skabe fede musik- og dansevideoer
  • At udvikle skolens egen TV-produktion: FLE TV

Hvad er content creator-linjen?Hør, hvad vores elever fortæller

Mere om content creator-linjen

Er der en content creator gemt i dig?

Hvis du er vild med alt, der rimer på video og film og visuel kommunikation, er vores content creator-linje det helt rigtige valg. Her får du lov til at udfolde dig i trygge rammer, hvor vi altid støtter hinanden. Hos os er kammeratskabet nemlig en meget høj prioritet – og mindst lige så vigtigt som alle de ting, du kommer til at lære.

Hvorfor skal du vælge vores content creator-linje?

Der er mange grunde til, at du skal vælge vores content creator-linje:

• Du får rig mulighed for at producere fede, visuelle effekter, optage og redigere videoindhold til diverse medier og skabe flotte og professionelle film
  • Du får både rygsækken fyldt med teoretisk viden og masser af hands-on erfaring med film og video
  • Du lærer at arbejde med lyssætning, kameraføring og optagelsesteknik, transitioner og redigering og meget mere
  • Du lærer at arbejde med de professionelle redigeringsprogrammer, Premiere Pro og Vmix

Faktisk kommer du hele vejen rundt – og kommer ud på den anden side som en ægte content creator. Vi lover dig, at det bliver både sjovt og lærerigt.

Besøg os

Det er en stor beslutning at tage på efterskole, og der er rigtig mange at vælge imellem. For at blive helt klar på dit valg, kan det hjælpe at besøge nogle forskellige efterskoler, der har den linje, du godt kunne tænke dig.

Besøg Frøslev Efterskole, og kom og hør mere om vores content creator-linje, hvis du drømmer om at arbejde med film og video i fremtiden. Her kan du også få en rundtur på skolen og se de fysiske rammer, og du kan få lov til at snuse lidt til livet på efterskolen.

Det er en stor beslutning at tage på efterskole. Kom på besøg og se hvordan livet er på Frøslev Efterskole!