Løb

Formålet med Valgfaget løb er at det skal være sjovt at løbe og vi samtidig få opbygget en god kondition. Du behøver ikke være i specielt god form for at deltage i løb (det kommer) : ) Faget løb er for dig der gerne vil kunne løbe 5-10 km. eller måske en halvmarathon. Frøslev Efterskole ligger midt i den smukkeste natur så der er mange flotte ruter at vælge imellem. Vi deltager i løbet af året til forskellige små løb og slutter skoleåret af med Aabenraa bjergmarathon på forskellige distancer.

Brætspil

I brætspilsvalgfaget lærer du en lang række spil at kende. Vi starter hvert år med et udvalg af “gateway”-spil og arbejder os derefter gennem kooperations- og strategispil til store legacy og kampagnespil.

Skating

På skating lærer du at stå på rullende brædder! Du kan vælge mellem skateboards, longboards, løbehjul og BMX-cykler. Vi vil lære at få god balance og god kondition i “SSPP StreetSportPark Padborg”.

Psykologi

Hvorfor griner du? Hvordan reagerer du på et kram? Hvad tænker du på, når du smiler? I faget psykologi skal vi skrue hovederne af, ryste det og se hvad der kommer ud. Igennem diskussioner, cases og videoer går vi i dybden med nogle af psykologiverdens mange emner. Vi kan bl.a. kigge på adfærd, reaktionsmønstre, vaner, tanker, eksperimenter, psykoanalytiske termer, idealer, samvittighed, moral eller mange flere funktioner i vores hjerner. Du er selv med til at bestemme, hvilke nøgle-emner du skal undervises i. Du kommer herfra med et større indblik i dine medmennesker, måske endda dig selv.

Fitness

På fitness træner vi cirkeltræning, hvor vi kommer igennem mange forskellige øvelser både med og uden vægt. Vi træner oftest i intervallet 45-15, men det kan variere. Fitnessvalgfaget er både for nybegyndere som øvet, da man udfører øvelserne efter sit eget niveau.

Tegn og mal

Her slipper du den indre kunstner løs. Du lærer nogle basale tegneteknikker og får også mulighed for at eksperimentere på det helt store lærred. Vi bruger akrylmaling, akvarel, blyanter og Neocolor. Har du nogle særlige ønsker kan det også sagtens være at vi kan finde ud af det.

Begynder Musik

Valgfaget er for dig, der gerne vil spille eller synge i band, men ikke har valgt linjefaget musik. Du behøver ikke kunne spille/synge i forvejen. Vi skal sammen danne et band, hvor du stille og roligt lærer det basale på et instrument (tromme, bas, guitar, klaver) eller på sang. Andre instrumenter er naturligvis også meget velkomne!! Det vil være rigtig fint, hvis du har lyst til at prøve flere ting, så vi kan skifte lidt rundt. Vi starter med helt lette sammenspilsnumre, så alle kan være med fra starten! Det forventes, at du vil øve dig i din fritid. Hvis vi bliver go’e (og det gør vi), skal vi spille vores musik for resten af skolen til fx FleCafé eller “Sang og info” Holdstørrelse: 10

Sy dit egen tøj

Her får du mulighed for at lære de helt basale ting omkring en symaskine. Du lærer at reparere dit eget tøj, sy dit eget tøj og genopfriske genbrugstøj.