Musiklinjen er noget for dig, der elsker musik

Legeplads for kreative sjæle

Musikken er formidabel til at skabe dybe og livslange venskaber. Når du spiller musik med andre, skaber I noget sammen. Det er en oplevelse, man kan blive helt høj af, og det er nok også derfor, at de fleste af vores elever bruger en stor del af fritiden på at spille musik i vores øvelokaler.

Vi har både lydstudie og et stort udvalg af instrumenter, så det er en fantastisk legeplads for musikalske og kreative sjæle. Her er både plads til spontane jams og musikalsk nørderi. Hvis du gerne vil se mere til skolen og vores musik-linje, synes vi, du skal besøge os.

Musiklinje med krav

Erfaring med et musikinstrument eller med sang

Vi stiller grundlæggende krav til dig, hvis du vil optages på musiklinjen: Du skal have erfaring med et musikinstrument eller have sunget før. Du behøver dog ikke være et musiktalent fra begyndelsen; der er altid et band, som har det rette niveau til dig, og vi skal nok gøre dig bedre.

Øvelse i fritiden

Vi forventer også, at du vil bruge en del af fritiden på at øve på dit instrument og sammen med dit band, for ellers bliver du jo ikke bedre. Du kan opfatte det som lektier af den sjovere slags.

Undervisningen

Vi målretter undervisningen til vores turnéer, musical samt linjefagsuger. Her øver vi både enkeltvis og sammen med bandet.

Sammen
skaber vi musik

Vi lægger megen vægt på at give dig redskaber til at skabe ny musik, så du ikke kun lærer at kopiere mestrene. Det kan være meget fedt at genskabe noget, så det næsten lyder som på streamingtjenesten. Fortolkninger og coverversioner af andres sange er noget vi arbejder meget med.

Vi arbejder med dit hovedinstrument, men du skal også vide noget om musikteori og synge i kor med alle de andre på musikholdet – med andre ord – du får en hel uddannelse i og med musikken.

Vi arbejder målrettet med at blive den foretrukne efterskole i Jylland for elever, der brænder for musik.

Hvad er musiklinjen?
Hør når eleverne fortæller

Det er en stor beslutning at tage på efterskole. Kom på besøg og se, hvordan livet er på Frøslev Efterskole!