Sådan er efterskolens hverdag

Morgenrutine

Hverdagen på Frøslev Efterskole begynder klokken 7:00. Den følgende halve time går med morgenmad i vores spisesal. Efterfølgende skal gøres rent på dit værelse, så du er klar til at starte dagen på en god måde.

Morgensamling

Klokken 8:00 mødes du med resten af skolen til morgensamling i foredragssalen. Vi synger og der er som regel en lille fortælling med. Efter morgensamlingen begynder undervisningen i lokalerne på skolen.

Undervisning med indlagte pauser

Der er herefter undervisning frem til sidst på eftermiddagen – dog med afbræk undervejs. Klokken 10:00 er der en lille forfriskning. Til middag er er varm middagsmad og om eftermiddagen er der kaffe/te og en lille snack.

Aftensmad og socialt samvær

Aftensmaden serveres klokken 18.00.

Klokken 18:30 skal der være ro på gangene, for her begynder stilletimen, hvor du enten er på dit værelse eller søger hjælp i lektiecafeen. Når timen er slut, kan du deltage i forskellige aftenaktiviteter. Vagtlærerne tilbyder altid foreskellige aktiviteter men der er også plads til socialt samvær med kammeraterne. Klokken 21.00 er der mulighed for at få aftenkaffe.

Klokken 22.00 skal du være tilbage på dit bo-område.

Skønne omgivelser

Frøslev Efterskole ligger i naturskønne omgivelser i Frøslev Plantage. Vi er så heldig at vi kan benytte skoven med de dejlige vandreruter og se dyrlivet udfolde sig på de foreskellige årstider.

Vi ligger tæt på Padborg. Her har du muligheden for at gå i svømmehallen, bruge Street Sport Park Padborg, benytte dig af fitnesscenter eller cykle til de forskellige indkøbsmuligheder. Skal der handles stort ind har du også fri mulighed for at cykle over grænsen.