Skab din karakter i 10. klasse på Frøslev Efterskole

10. klasse på efterskole er et ekstra skoleår, men for mange elever er det også det allerbedste skoleår.

Vælg Frøslev Efterskole, hvis du vil fylde et helt år med:

• Et stærkt fællesskab
  • Faglig, kreativ & personlig udvikling
  • Spændende linjer og valgfag

Sammensæt dit eget skoleår

Obligatoriske fag

Alle elever i 10. klasse skal have:

• Dansk
  • Matematik
  • Engelsk
  • Fysik/kemi eller tysk skal vælges
  • Kor/fortælletime/sang og info

Udover de obligatoriske fag, så kan du naturligvis vælge dit linjefag og max to valgfag.

10. klasse med høj faglighed

På Frøslev Efterskole har vi en boglig profil og en høj faglighed. I 10. klasse har du mulighed for at forbedre din 9. klasses afgangseksamen, når vi som afslutning på skoleåret afholder folkeskolens 10. klasses prøve i alle fag.

Du skal medbringe egen computer

Computeren er en væsentlig del af en nærværende og engageret undervisning. Det er et krav at alle elever medbringer en bærbar pc på skolen, da det er et uundværligt værktøj i hverdagen.

Vi har fri WiFi på hele skolen, så en Chromebook eller lignende uden harddisk kan sagtens dække behovet.