Lyd & lys

Sceneteknik – noget for dig?

Hvad kommer du til at lære?

Du kommer til at lære en masse og arbejde tæt sammen med andre som et team hvor alle bidrager til at få løst opgaverne.

Du kommer til at arbejde med:

• Forskellige lampetyper
  • Sikkerhed og ansvar
  • PA systemer
  • Kabler og stativer
  • Lyskoreografier
  • DMX styring
  • Mikrofoner
  • Analoge og digitale mixerpulte
  • Og meget meget mere!

Live-lyd

Lyden er helt afgørende for alle shows, koncerter og forestillinger på rejse med turné eller hjemme på vores egen scene. Ethvert teaterstykke, enhver musikkoncert eller danseforestilling har brug for sceneteknikere, der arbejder bag og omkring scenen.

For at lave et godt lydmix skal du lære noget om teknikken og om, hvordan lyd bliver mixet på bedste vis. Lige fra mikrofontyper og deres placeringer, forstærkere, kabler, højttalere, mixere, equalizer, effekter og meget mere. Du vil lære om forskellige instrumenters karakteristiske frekvenser, og hvordan du får alle instrumenter til at stå tydeligt i et samlet mix.

Du kommer til at arbejde sammen med alle de andre linjefag på skolen, i en kreativ process, hvor du er en vigtig brik for at skabe den bedst mulige sound.

Uanset om du drømmer om at arbejde som scenetekniker eller lyddesigner i fremtiden, er lyd & lys-linjen på Frøslev Efterskole helt sikkert noget for dig.

Hvad drømmer du om?