Gå på opdagelse på vores internationallinje

International linje er en linje, hvor du bliver klogere på verden og verdenssamfundet. Du vil skulle bruge din sprogkundskaber og i en lille klasse føle tryghed og engagement med dine medstuderende.

Bedste placering

Vi bor så tæt på grænsen, at du har mulighed for at tage bussen til Flensborg i weekenderne, en meget spændende tysk by med en dansk fortid – lige i vores baghave. Vi har elever fra det danske mindretal i Sydslesvig og ofte fra andre nordiske lande.

Når du vælger INTERNATIONAL er du på flere ture til udlandet i løbet af skoleåret:

-Du er selv med til at planlægge en tur til en destination i Europa

-Du er på udlandstur sammen med hele skolen

-Du er enten i Buxelles eller Strassbourg, hvor du besøger en af EU’s institutioner og mødes med andre unge fra hele Europa

-Du kommer på flere ture til forskellige steder i Tyskland og mødes med unge derfra

International på FLE

Når du vælger INTERNATIONAL  har du 2 linjefagsuger i løbet af skoleåret, hvor du enten er på udlandstur til en europæisk destination – og du er selv med til at planlægge turen – eller du er vært for en gruppe unge fra et sted i Europa.

-Når du vælger INTERNATIONAL beskæftiger du dig med FN, UNICEF og NATO

-Når du vælger INTERNATIONAL får du globalt udsyn og indsigt i Europæiske forhold gennem spændende foredrag med eksperter, der besøger skolen eller afholder webinarer

-Når du vælger INTERNATIONAL får du afprøvet dine sprogkundskaber

-Når du vælger INTERNATIONAL er du klar til at møde verden