På teaterlinjen udvikler du både dit talent på scenen og dig selv som person.

Stå på de skrå brædder

Efterskolens teaterlinje er for dig, der kan lide at optræde og gerne vil på scenen og lære at spille teater. Teaterlinjen giver dig det eventyrlige og magiske fællesskab, som er i enhver teatertrup.

På teaterlinjen arbejder vi bredt med med teatersport, figurarbejde – hvad er det at være en anden, improvisation, dramatisk grundtræning, stunt, kropsteater, mimeteater, gøgl, akrobatik, tekster, replikker og instruktion. Du får rig mulighed for at prøve dig selv af som skuespiller.

Lær dig selv bedre at kende, når du afprøver dig i nye roller. Vi arbejder med forskellige genrer.

Du vil gennem året få mulighed for at deltage i flere forestillinger, blandt andet vores årlige musical.

På kræfter med teater på efterskole

Lækre faciliteter

Frøslev Efterskole har egen teatersal med scene og stort professionelt lysanlæg. Skolen har egne trådløse mikrofoner, som gør, at vi har mulighed for at øve teknikker i god tid inden forestillingerne – kort sagt vi har rigtig gode rammer for, at du kan udvikle dig i et rigtigt teatermiljø.

På Frøslev Efterskole har vi hvert år besøg af mange skuespillere, der bidrager til det spændende miljø på skolen. Skolen tager også ud til professionelle forestillinger.

Frøslev Efterskole har en stor scene

Teater på FLE

Erfaring med teater

Vi stiller grundlæggende krav til dig, hvis du vil optages på teaterlinjen:

Det allervigtigste er at du har stor lyst til at lære mere om teater og at spille en rolle.

Du skal have prøvet at spille teater før. Enten i en skoleforestilling eller i en forening. Det kan også være et teater- eller dramahold, hvor du har prøvet at stå på en scene.

Øvelse i fritiden

Vi forventer, at du vil bruge en del af fritiden på at øve på dine replikker og din rolle. Dette er for at være godt forberedt til de næste teatertimer. Du kan opfatte det som lektier, men af den sjovere slags.

Undervisningen

Du vil opleve, at du går på en teaterefterskole, hvor vi målretter undervisningen til vores forestillinger og linjefagsuger, samt selvfølgelig vores store musical.

Vi arbejder meget med karakterarbejde, og at være i en rolle, sådan at vi kommer helt i dybden med den person man skal spille.

Scenekunst, teater og performance
Hvad er teaterlinjen på FLE?

Det er en stor beslutning at tage på teaterefterskole. Kom på besøg og se hvordan livet er på Frøslev Efterskole!