Få en bedre forståelse af dig selv

Efterskole med turné og danseuger

Elsker du at stå på scenen? Danselinjen arbejder hvert år på et danseshow, som vi tager på turné med rundt i Danmark. Her er der rig mulighed for at vise alt, hvad man har lært i løbet af året og på samme tid få et endnu bedre sammenhold i dansetruppen. På danselinjen sætter vi stor fokus på at skabe et godt sammenhold, og et rum hvor der er plads til alle – øvede som nybegyndere.

Skoleåret vil byde på uger, hvor der er mulighed for at fordybe sig i dansens verden og danse mange timer om ugen. Skemaet vil blive ryddet for boglig undervisning, og der vil være tid til at dykke endnu længere ned i dansens forunderlige verden, så du kan blive en (endnu) dygtigere danser.

På danselinjen har vi dygtige undervisere, og vi er meget ambitiøse og målrettede omkring dansen. Du får mulighed for at dygtiggøre dig uden for normalt skema.

Opdag nye sider af dig selv

Undervisningen

Vi målretter undervisningen til vores turnéer, den årlige musical og linjefagsugerne.

Der vil også være mulighed for at dykke ned i din egen kreativitet og koreografere dine egne danse og optræde med dem på vores turnéer.

ØV dig i din fritid

Det forventes også, at du øver dig i din fritid – enten alene eller sammen med resten af danseholdet. Det er nemlig i din fritid, at du kan øve dig på det, du har lært i timen og på den måde blive endnu bedre.

En danseefterskole med ambitioner

Som elev på danselinjen er det klart en fordel, at du har danset eller har haft kendskab til dansen, for eksempel igennem gymnastik, inden dit efterskoleophold starter. Det vil gøre det lettere for dig at forstå din krop og lære koreografier.

Du behøver dog ikke være elitedanser fra starten af, for der vil altid være udfordringer, og vi er her til at hjælpe dig med din udvikling.

Ambitiøse med efterskoledans

På Frøslev Efterskole er vi ikke bare en efterskole med en simpel danselinje. Vi har ambitioner om at nå et højt niveau indenfor dansen, og vi arbejder hårdt på at dygtiggøre os som dansere i hver eneste lektion.

I løbet af et efterskoleår, udvikler du dig hele tiden som danser og når nye højder med dit niveau inden for dansen. Dét tør vi godt garantere.

Hvad er danselinjen?
Hør når eleverne fortæller